SVZ D2m boekt eerste overwinning(en)

Na een moeizame start van de bekercompetitie, heeft de D2m afgelopen week de eerste overwinningen geboekt. De eerste twee bekerwedstrijden werden nog kansloos met grote cijfers verloren, 11-2 en 0-13. Maar een schande was dit absoluut niet, de D2m is dit jaar een team waarbij er hooguit 2 of 3 meiden langer dan 2 jaar voetballen. Sommige van de speelsters hadden voor dit seizoen zelfs nog geen officiële wedstrijd gespeeld, als er dan tegen teams wordt gespeeld waarbij er duidelijk meer voetbalervaring aanwezig is dan zijn zulke nederlagen logisch.

Maar dat er van deze groep meiden een leuk voetballend geheel te maken is, was op de trainingen al te zien. De omslag kwam afgelopen donderdag toen KDO langs kwam voor een oefenwedstrijd. KDO is ook een team met louter meiden in de leeftijdscategorie van 10-12 jaar en dus werd het voor de meiden een leukere wedstrijd dan ze tot nu toe in de beker gespeeld hadden. Na een redelijk gelijkopgaande eerste helft stond het 3-1 voor de D2m. Toen er na rust redelijk snel 4-1 gescoord werd, ging bij KDO het koppie hangen en werd het conditionele verschil tussen beide teams duidelijk. SVZ knokte voor elke bal en na een aantal prachtige aanvallen stond er een 9-1 eindstand op het scorebord. Vooral de 9-1 was er een om in te lijsten, een aanval over meerdere schijven met één keer raken die uiteindelijk beheerst met binnenkant voet in het hoekje gelegd werd.

Zo’n eerste gewonnen oefenwedstrijd smaakt natuurlijk naar meer, dus werd er naar Haastrecht afgereisd met het idee dat er daar wat te halen was. Geen hele gekke gedachten aangezien de meiden van Haastrecht vorige week met 15-0 klopt hadden gekregen.. Na een rommelige 1e helft waarbij de enige kansen voor SVZ waren, stond het nog 0-0. Inmiddels was wel duidelijk geworden dat deze wedstrijd absoluut niet verloren hoeft te worden, SVZ had de wedstrijd redelijk onder controle de echte kansen ontbraken alleen nog. Een sterke 2e helft volgde, waarbij SVZ de ene na de andere goede kans voor zichzelf creëerde. Het was alleen aan de keepster van Haastrecht te danken dat het lang 0-0 bleef, toch kwam de D2m halverwege de 2e helft op een 1-0 voorsprong. Goed doorzetten vanaf het middenveld zorgde voor voldoende ruimte voor een mooi afstandsschot in de verre hoek, toen de 2-0 snel uit een corner viel was de wedstrijd beslist. In het vervolg van de wedstrijd hield SVZ het achterin potdicht en speelde het de wedstrijd goed uit. Een geweldige overwinning die echt als team behaald werd, er werd gevochten om elke bal, goed overgespeeld en positief gecoacht. Precies de dingen die je als leider/trainer wilt zien.

Hopelijk gaan er nog veel van dit soort wedstrijden volgen, wedstrijden winnen is toch een stuk leuker dan elke week dik verliezen. De meiden kunnen in elk geval trots op zichzelf zijn !