Poldervogels niet bij machte

Hoe groot is het verschil tussen de koplopers in de zaal? Je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe klein het verschil is tot het moment dat de ban gebroken is. En dat is wanneer het eerste doelpunt valt, de ruimtes benut worden, de gaten in de verdediging vallen en de aandacht verlegd gaat worden doordat er bij alle overtredingen een kreet van misgenoegen wordt geuit aan het adres van de scheidsrechter. Maar in het teken van de opgelopen spanning zijn dat meestal de emoties die in de hitte van de strijd niet bedwongen kunnen worden.

En zo had Poldervogels meer moeite met het bedwingen van o.a. de tegenstander en kunnen zij vele malen beter presteren dan zij in deze wedstrijd lieten zien. Zonder hiermee het team Van t Kruis tekort mee te doen, maar die beschikte natuurlijk wel over Frans van Niel waar Poldervogels het antwoord met het collectief en zonder goalgetter moest doen. Het was zeker geen eenzijdige wedstrijd en Poldervogels bleef bij vlagen gevaarlijk, had doelverdediger Justin v/d Hoven genoeg te doen om zijn doel schoon te houden. Aan de andere kant was het Rick Drubbel die menig schot op doel met snelle reflexen pareerde en ervoor zorgde dat de spanning, maar door zijn manier van reageren, ook de frustratie bleef oplopen.

Rust
Opvallend in deze wedstrijd waren de verschillende manieren van doel verdedigen. Niet geheel uniek in deze competitie maar wel zo verschillend bij deze wedstrijd. De één bleef angstvallig dichtbij zijn doel de ander zonder gêne meevoetballend tot de middellijn waardoor er wel extra risico ontstaat bij balverlies wat ook regelmatig gebeurde. De wedstrijd gaat tot de rust gelijk op, de kansen voor beide teams op één hand te tellen. De schoten van de doelverdediger van Poldervogels gaan of net naast, of worden met alle denkbare lichaamsdelen door Van der Hoven geblokt. Een eerste helft waar beide teams nog niet voor de winst durfden te gaan, bang om de grip op de wedstrijd te verliezen. Een mooie aanval over links door Frans van Niel die deze zelf afrondde en Drubbel met een onverwacht schot te verraste 1-0. Na de rust een aandringend Poldervogels en zoals het altijd in dit soort wedstrijden gaat, verwacht je in het ene doel de score dan wordt er gescoord in het andere doel en mocht Van t Kruis hiermee de 2-0 aantekenen. Het was Tom Blom die wat terug kon doen op aangeven van Joery Stange die de bal pardoes voor de voeten krijgt, deze terug legt op Blom en hiermee zijn team weer in de wedstrijd bracht. Maar Michiel van t Kruis liet de score weer uitlopen naar 3 – 1 waarmee het keerpunt van de wedstrijd een feit was.

Punten binnen
Al doet de score anders denken, de wedstrijd bleef aantrekkelijk en attractief. Ondanks dat Poldervogel bleef aandrukken voor het doel van Van t Kruis, kon men niet tot scoren komen en smoorden alle aanvallen in de verdediging van de tegenstander. In de laatste minuten was het Van t Kruis die nog de veilige marge wist uit te bouwen tot een 5 – 1 voorsprong waardoor ze zeker wisten dat bij deze lastige tegenstander in ieder geval de punten binnen waren. Het vijfde doelpunt was er één om in te lijsten; met een draai plukte Van Niel de bal uit de lucht om deze in het lege doel van de tegenstander te plaatsen. Verdiend, dat wel, Poldervogels was niet kansloos maar waren helaas niet bij machte om Van Niel af te stoppen.