Papa, partijen & pizza-dag un grande successo!

Op een zonovergoten sportcomplex was het gisteren een week of 6 voor vaderdag zover, de vader-kind activiteit. Met 40 enthousiaste koppels, het complex volledig versierd in Italiaanse sferen en een leuk programma voor de boeg stroomde het complex vanaf half 3 gezellig vol.

Veel koppels hadden gehoor gegeven aan de oproep om Italiaans getint verkleed te komen, shirts van Italiaanse clubs, zelf geknutselde shirts of juist duo’s die verder gedacht hadden. Zo kwamen Swen & Hugo Bakker volledig incognito op een Vespa het terrein op rijden, waren Jack & Jacco Schoonenwolf verkleedt als Romeinen en kwamen Senn & Peter Buskermolen als een Super Mario duo.

Om 3 uur kon er gestart worden. Te beginnen met een korte warming-up en daarna volgde er 4 verschillende speelronden waarbij de link tussen vader & kind steeds anders naar voren kwam.
Zo was er een groot partijspel waarbij er ongeveer 5 vaders tegen hun 5 kinderen speelden. Waarbij het opviel dat er bij de vaders weinig genade was voor hun kinderen en het klasse verschil in de score lieten uitdrukken. Een van de weinige kinderteams die de winst pakten was het groepje van de JO8, ze lieten zien over meer loopvermogen en tactisch inzicht te beschikken dan hun vaders.

Bij een kleiner partijspel was het juist de duo’s die het samen opnamen tegen andere vader-kind duo’s, wat ook heftige confrontaties opleverde. De kids wilde toch bewijzen dat zij samen het beste duo met hun vader vormde.

Het dribbelparcours zorgde weer voor een andere strijd, want hier was het weer de vader tegen hun eigen kind. De speler die de bal het snelst in het doel schoot na het afleggen van het parcours die mocht zich de winnaar noemen. Maar wat zijn er hier een hoop handsballen gemaakt, een handbalvereniging zou trots op ons zijn geweest.

Als laatste was er nog een combinatie tussen gongschieten en een prachtig gemaakt gatendoek. De vader deden hun best om de gong in de kruising te raken en de kinderen probeerden de scores te verhogen door de bal door de gaten van het doek te schieten. Uiteindelijk bleek dat de duo’s Luke Schoonenwolf & Jim Clarke en Kayla & Danny van Lith dit het beste gedaan hadden. Voor hen lag er na afloop nog een kleine prijs te wachten.

Toen dit alles achter de rug was, stonden de pizzaovens al aan en hadden de bakkers de eerste pizza’s al klaar liggen. Zo kon de derde helft beginnen.
Om een uur of 7 waren alle pizza belegd en gebakken en konden de bakkers het oververhitte hoekje verlaten. Via deze weg willen we Peter, Tije, Jari, Ruud en Remco onwijs bedanken voor deze onwijs warme & zware klus, bedankt!

Inmiddels was Gerard Snoek uitgekozen tot Papa van de dag, de vader waardoor we het meest verbaasd werden. Bij het partijspel schoot hij minimaal 3 ballen erin, waarvan 2 in het ‘goede’ doel.
Hierna bleef het nog lang (heel) gezellig op het terras en kon de organisatie terugkijken op een hele geslaagde middag.

Floris Kweekel is de hele middag heel druk bezig geweest met het maken van geweldige foto’s. Bedankt daarvoor! Alle afbeeldingen in dit verslag komen van hem. De overige foto’s zijn via deze link te bekijken.

Alle andere vrijwilligers; spelbegeleiders, EHBO’er, barpersoneel etc ook allemaal onwijs bedankt. Zonder onze vrijwilligers was deze dag geen succes geworden!!