Mooie seizoensstart SVZ JO11-1

Soms heb je van die momenten dat je als begeleiding van een voetbalteam elkaar aankijkt en denkt, zo dan dit is een goed stel bij elkaar. Dat soort momenten hebben we als begeleiding van onze JO11-1 eigenlijk de hele bekerpoule gehad.

Tuurlijk zaten er af en toe ook momenten dat we dachten, tandje erbij mag best. Maar op het moment dat de jongens en meiden dan dat tandje erbij deden vaagden ze de tegenpartij ook volledig weg.

Het begon nog alles behalve rooskleurig deze bekercompetitie, de thuiswedstrijd tegen Kagia JO11-2 werd met 2-6 verloren. Toch lieten ze in deze wedstrijd al zien dat het wel eens een mooi seizoen zou kunnen worden. Ze gunden elkaar alles, hadden liever dat hun maatje scoorden maar de paal, lat en een goed keepertje stonden in de weg.

Een week later stond de derby tegen Nicolaas Boys JO11-1 op het programma, de ideale wedstrijd voor revanche. Die revanche kwam er, voor rust werden de groen zwarten van het kastje naar de muur gestuurd. De ruststand was dan ook 6-0, de 2e helft wat rustiger aangedaan met uiteindelijk een 9-3 overwinning tot gevolg.
1617-07

De volgende streekgenoot wachtte een week later, een bezoekje bij het tot dan toe ongeslagen Altior JO11-1. Ik zeg er expres bij tot dan toe, want het werd een 5-3 overwinning voor ons. Hierin lieten de spelers ook zien dat ze tegenover een hard en gemeen spelende tegenstander overeind konden blijven.

Na deze overwinning was wel duidelijk dat het goed zat met het zelfvertrouwen. Het ging pas echt, echt goed lopen toen FC Lisse JO11-3 op bezoek kwam. Overlopen werden de kleine mannetjes van Lisse, enigste smetje op de wedstrijd was dan ook de tegengoal in de laatste seconden. Maar een dikke 13-1 overwinning zorgde toch vooral voor tevreden gezichten. Overigens was de ene goal nog mooier dan de andere, volleys die erin vliegen, corners die erin gekopt worden en ga zo maar door.

Hoe lekker het dan ook gaat, een wake up call is soms ook wel fijn. Die kregen we in de uitwedstrijd tegen de Kickers’69 JO11-1. Na 10 minuten bleken de Kickers een stuk effectiever met de kansen om te springen en stond het ineens 2-0. Hun coach dacht het goed voor elkaar te hebben, tot wij het gaspedaal even stevig intrapte en nog voor rust de zaakjes weer op orde hadden; 2-4. Ook in deze wedstrijd werd de 2e helft wat slapper gespeeld maar met een 7-3 overwinning konden wij toch weer tevreden zijn.

Toen later die dag duidelijk werd dat andere uitslagen ons gunstig gezind waren, en wij wel eens op doelsaldo 1e konden worden, was de taak duidelijk; zoveel mogelijk scoren. Dat UVS JO11-4 precies op een verkeerd moment naar Zevenhoven kwam, bleek wel toen het na 10 minuten al 5-0 stond. Daarna de wedstrijd even een minuut of 10 minder gecontroleerd maar met een ruststand van 8-2 was iedereen tevreden. Althans dat zou je denken, maar iedereen was er van overtuigd dat er die dag een uitslag neer te zetten was waarmee het doelsaldo in 1 klap een zorg minder zou worden. Waar het krachtsverschil in het 1e bedrijf groot was, was het in de 2e helft gigantisch. Het werd 18-3, een uitslag waarvan ze in Langeraar wel even geschrokken zijn.

Daar hoopten ze op een misstap van ons tegen DOSR JO11-3. Maar helaas, voor Altior dan, ondanks wat gezonde spanningen legden ze ook nu een puike partij op de mat. Op een moeilijk bespeelbaar veld wisten ze elkaar toch probleemloos te vinden en werd er continu geduldig gezocht naar ruimte voor de steekpass. Na een aantal gemiste mogelijkheden, was het killerinstict van de voorhoede weer terug. Als dan ook van achteruit de druk naar voren hoog gehouden wordt, kom je geen seconde in de problemen. Uiteindelijk stopte de teller deze wedstrijd bij 13-0, of was het nou toch 15, het doet er niet meer toe.

Bron foto: Wim Kweekel

Met een 1e plaats in de bekerpoule is het seizoen vast goed begonnen. Dit alles was in de 4e klasse, dus dat er 1 of 2 stapjes hoger gespeeld moet worden is wel duidelijk. Met het mooie doelsaldo van 67 voor en 19 tegen is wel duidelijk dat de wedstrijden van de JO11-1 altijd spektakel opleveren.

In de middag wachtte nog wat leuke activiteiten bij de voetbal, waaronder het veld oplopen met de 1e elftal spelers voor hun wedstrijd. Erg gaaf allemaal.

Bastiaan, Jack, Joey, Justin, Noa, Olivier, Rens, Sander en Tess jullie zijn toppers!

Groeten van een stel trotse begeleiders.