De officiƫle website van

JO19 wint van de koploper en klimt op de ranglijst

Zaterdag stond er een belangrijke wedstrijd op het programma voor de JO19, thuis tegen koploper Alphia. Deze ploeg staat fier bovenaan met slechts 1 gelijkspel en verder alleen overwinningen. De ploeg kwam naar Zevenhoven met de verwachting deze reeks voort te zetten om zo volgende week herbstmeister te kunnen worden.
Ondanks dat Sinterklaas weer voet aan wal zette in Nederland, was de JO19 niet van plan om cadeautjes weg te geven. Met Merijn en Yoeri geblesseerd aan de kant en Wessel, Mick en Yannick op de bank werd er om 11 uur afgetrapt op het hoofdveld. De weergoden lieten het helaas afweten en gaven regen en wind vrij spel.
De afspraak was om de linies kort bij elkaar te houden en zelf in de omschakeling de diepte te zoeken via de buitenspelers. Het begin was aftasten over en weer, echt grote kansen ontstonden niet. Een vrije trap voor Alphia, net buiten de 16, was de inleiding tot het eerste doelpunt van de wedstrijd. De bal werd in de muur geschoten en via een kluts viel de bal voor de voeten van een speler van Alphia, die niet aarzelde, wat de 0-1 betekende. Zevenhoven rechtte de rug en bleef via de combinatie een opening zoeken. Aan de rechterbuitenkant werd Niels gezocht en gevonden. Met een perfecte voorzet wist hij Nick te bereiken die vervolgens keurig afrondde, 1-1. Uit een corner wist vervolgens Alphia weer de voorsprong te pakken. Zevenhoven kreeg enkele kansen op de gelijkmaker maar de keeper bleek een sta in de weg. Aan de andere kant wist Alphia nog wel het net te vinden, zodat er gerust werd met 1-3.
Zevenhoven probeerde zich weer op te laden in de rust en met 3 verse krachten werd afgetrapt voor de 2e helft. Max, Stan en Robin namen plaats op de bank.
Vol energie ging Zevenhoven op zoek naar de aansluitingstreffer. Uit een afgeslagen corner werd de bal teruggebracht in het strafschopgebied en was het Florian die de bal het laatste tikje gaf, 2-3. De mannen gingen er weer in geloven en net als in de 1e helft stond Niels wederom aan de basis van een doelpunt van Nick. Deze keer bracht hij de bal voor vanaf links, waarna Nick zich vrijspeelde en de gelijkmaker op de borden bracht. Hierna ontspon zich een spannende strijd waarin beide ploegen op zoek gingen naar de winst. Met minder dan 10 minuten op de klok leek deze winst naar Alphia te gaan toen zij de 3-4 scoorden, maar zaterdag lukte het de JO19 om alle krachten aan te boren. Een solo van Robert werd onrechtmatig gestopt en leverde zo een vrije trap op voor Zevenhoven. Nick ging achter de bal en draaide deze prachtig om de muur, 4-4, zijn 3e treffer van de dag.
Alphia leek geslagen, irritaties onderling namen toe, wat hun spel uiteraard niet ten goede kwam, en Zevenhoven rook zijn kans. Er volgde weer een hoekschop voor Zevenhoven, de inzet van Florian werd nog gepareerd door de keeper, maar de rebound werd ingeschoten door Niels. Met deze treffer bekroonde hij een goed optreden en bezorgde Zevenhoven de winst.
De euforie na afloop was groot en het bleef nog lang onrustig aan de Stationsweg.
Volgende week wacht de volgende tegenstander, Hazerswoude Boys uit. Aftrap 12:30 uur aan de Sportparklaan in Hazerswoude-Dorp.

De schrijvende grensjager.