De officiƫle website van

JO19 volop in ontwikkeling

De eerste halve competitie voor JO19 zit er op, tijd voor een tussentijdse evaluatie.
Vanaf augustus zijn we 2 keer per week gaan trainen onder leiding van Pieter Verkerk en Peter de Kruijf.
Het begin was aftasten, een halve JO19 en een halve JO17 werden samen gevoegd.
Als snel begonnen meerdere spelers zich te ontwikkelen met een paar echte uitschieters.
Al deze ontwikkeling ging duidelijk niet ten koste van het plezier, sterker nog, het plezier in voetballen en beter worden werd alleen maar groter.
Niet elke wedstrijd werd gewonnen maar elke wedstrijd bracht wel dingen met zich mee waar we beter door zijn geworden.

Een paar hoogte punten wil ik graag benoemen.
3 september 2017 maakt Robert Mooren zijn terug keer op het voetbalveld, na dat hij 8 jaar geleden zijn kruisband had afgescheurd werd hij in 2016 eindelijk geopereerd.
Na een periode revalideren, meetrainen kwam het mooie moment. Thuis spelen, in de rust warmlopen en na rust meteen er in.
Vrienden die een spandoek op gehangen hadden, ouders en vele andere familie leden waren er bij, erg mooi voor Robert om weer in team verband te voetballen.
Daarnaast hebben meerdere spelers van JO19 in het eerste gespeeld.
Begin van dit seizoen mochten Joey Koperberg en Florian Koenders al meedoen, maar die hadden er vorig jaar al aan geroken.
Daar kwamen dit jaar nog een aantal spelers bij: Merijn van Tol die zijn beduut maakte, snel gevolgd door Conner van Heertum en Robin van Mever.
De laatste 2 maanden van 2017 kwamen er nog 2 spelers bij: Max Koot die in een uitwedstijd zijn beduut mocht maken.
2 dec 2017 kwam daar Nick Mooren nog bij, Nick is op dat moment 16 jaar oud en daarmee de jongste debutant.
Kortom we hebben in een half jaar veel hoogte punten gekend en zijn in januari weer gestart met trainen.
Ook het tweede half jaar hopen wij weer stappen te kunnen maken met elkaar zodat er ook weer veel hoogte punten komen.
Voor JO19 houden we statistieken bij, zoals: trainingsopkomst, speelminuten, goals en assists.
Dat is leuk om bij te houden en om in te zien, elke 4 weken krijgen de spelers een overzicht.
Na een half jaar ziet het er dan zo uit: