JO19 op zoek naar revanche tegen DOSR

Waar je ook was afgelopen zaterdag, de oostenwind sneed overal dwars doorheen, zo ook op ons sportpark.
Zevenhoven JO19 had iets recht te zetten na het verlies tegen buur NSV’46 vorige week. Daar werd een 1-2 voorsprong verspeeld. Zevenhoven leek de wedstrijd in de hand te hebben maar na het laatste fluitsignaal stond er 3-2 op het scorebord.
Terug naar de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Vanwege blessures ontbraken Paul en Nick, verder was de JO19 compleet. Met de wind tegen werd begonnen aan de wedstrijd. DOSR maakte handig gebruik van de wind en Zevenhoven had in het begin veel moeite om daar onderuit te voetballen. Het gevolg hiervan was dat binnen 10 minuten de 0-2 op het scorebord stond. Toen uit de kluts, na een hoekschop, ook nog de 0-3 viel, leek het een heel vervelende wedstrijd te gaan worden voor Zevenhoven.
Waar DOSR dacht dat de wedstrijd gespeeld was, dachten de mannen van JO19 daar toch anders over. Het lukte nu wel om zelf ook kansen te creëren, Yoeri en Max kregen enkele goede mogelijkheden, maar een doelpunt bleef vooralsnog uit. Connor moest nog een aantal malen handelend optreden en zo leek de wedstrijd op de rust af te gaan. Echter op de valreep wist Zevenhoven alsnog de aansluitingstreffer te scoren. Een mooie steekpass van Robert werd netjes afgerond door gelegenheid spits Robin, 1-3 ruststand.
Zaak was het koppie erbij te houden en niet blind naar voren te rennen met de wind in de rug.
Zevenhoven zette de tegenstander vast op de eigen helft, een doelpunt kon niet uitblijven. Het was Max die de 2-3 scoorde. De druk werd nog meer opgevoerd, DOSR wankelde. Een voorzet/schot op doel van Yoeri, wel of niet aangeraakt door Joey en Robin, betekende de gelijkmaker. In deze fase kwam de tegenstander bijna niet meer over de middenlijn en als dat wel lukte stond Connor zijn mannetje. Ondanks diverse kansen voor Zevenhoven veranderde de stand niet meer.
De wind drukte een stempel op deze wedstrijd en dit kwam het voetbal niet ten goede, echter terugkomen van 0-3 achter naar 3-3 is natuurlijk een mooi resultaat, maar na afloop overheerste het gevoel dat er wellicht toch meer in had gezeten.
Volgende week geen wedstrijd, de 31e is het Gemeentetoernooi thuis en 7 april wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd in en tegen Zwammerdam.

De schrijvende grensjager.