De officiƫle website van

JO19 buigt achterstand om naar winst in Zwammerdam

Zaterdag stond de uitwedstrijd in en tegen Zwammerdam op het programma. Het was een heerlijke voetbalmiddag zaterdag, dat gold in het begin van de wedstrijd niet helemaal voor het voetbal zelf, maar zeker wel voor het weer. Nick, Paul en Florian waren om verschillende redenen niet inzetbaar. Voor het eerst sinds lange tijd startte Merijn weer in de basis. Hopelijk kan hij een periode met vervelende blessures eindelijk achter zich laten.
Uit het verleden wisten we dat het altijd lastige wedstrijden zijn tegen Zwammerdam, doorgaans is het individuele niveau van de spelers gemiddeld goed en laten zij dit gepaard gaan met de nodige fysieke inbreng. De JO19 was zaterdag niet scherp, men lette meer op elkaar als op de tegenstander en dan wordt het een lastige wedstrijd. De 1e helft zat Zwammerdam duidelijk beter in de wedstrijd en dit resulteerde in een ruststand van 2-0. Kreeg Zevenhoven dan geen kansen? Jazeker wel, op slag van rust bijvoorbeeld werd een vrije kans, 1 op 1 met de keeper, gemist en uit de tegenaanval werd de 2e gescoord door Zwammerdam.
In de rust elkaar eens goed in de ogen gekeken en met een tweetal wijzigingen werd begonnen aan de 2e helft.
Nu werden de duels wel goed aangegaan en werd vooral met meer slimheid gevoetbald. Eerst was het Merijn die zijn optreden kleur gaf met de aansluitingstreffer. Vervolgens maakten Yoeri en Brendan goed gebruik van voorbereidend werk van Wessel, waarmee de achterstand werd omgebogen in een 2-3 voorsprong!
Zwammerdam kon er weinig meer tegenover zetten. 2 Keer ontstond er door een individuele fout bij Zevenhoven, nog een hachelijke situatie voor het doel van Connor, maar de gastheren wisten er niet van te profiteren. Gaandeweg de 2e helft was Zwammerdam steeds meer met de scheidsrechter bezig en dit speelde Zevenhoven in de kaart.
Niels wist nog een keer te keeper te verschalken na goed doorgaan vanaf links. De laatste treffer was de fraaiste aanval van de middag. Uit de omschakeling werd over links een goede combinatie opgezet door Yoeri en Max, die door de laatste fraai werd afgerond, eindstand derhalve 2-5.
Op basis van de 2e helft kunnen we weer vooruitkijken en mede door de andere uitslagen schuift het bovenin weer in elkaar. Laten we leren van de wedstrijd van zaterdag en dit meenemen naar volgende week zaterdag, dan staat de wedstrijd tegen Nicolaas Boys op het programma.
Tot ziens aan de Stationsweg, waar om 11 uur wordt afgetrapt, iedereen is welkom!

De schrijvende grensjager.