JO19 beloont zichzelf tegen Moerkapelle

Zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Moerkapelle op het programma. Na een ongelukkige seizoenstart, met veel absenties, gingen de mannen zaterdag op pad met 13 man. De spanning was voelbaar, er werd zo uitgekeken naar een goed resultaat.

Om half 1 was de aftrap op een winderig maar prachtig complex in Moerkapelle. Zevenhoven begon met de wind in de rug.

Al snel werd duidelijk dat de tegenstander veelal met een lange bal, de grote spits probeerde te bereiken om van daaruit te gaan voetballen. Gaandeweg de 1e helft hadden Joey en Florian de spits aardig in de tang en nam Zevenhoven het initiatief over. Het was duidelijk beter dan Moerkapelle, persoonlijke duels werden gewonnen en er werd nagenoeg geen kans weggegeven. Het grote verschil met de tegenstander was met name de betere veldbezetting. De buitenspelers werden gezocht en kwamen een aantal keren goed door. Het enige wat Zevenhoven naliet in de 1e helft was de kansen en mogelijkheden benutten, waarbij twee één op één situaties met de keeper van Moerkapelle, een overigens prima keeper.

Ruststand derhalve 0-0. Met 2 wissels in het veld voor Zevenhoven, floot de uitstekend leidende scheidsrechter, voor de 2e helft. Al snel werd duidelijk dat Moerkapelle, nu met de wind in de rug, nog opportunistischer ging spelen. Het blijft lastig om dergelijke hoge ballen goed te beoordelen, maar vooralsnog bleef het bij een optisch overwicht. Zevenhoven probeerde het spel te blijven spelen zoals in de 1e helft, vanuit een goede organisatie opbouwen en de buitenkanten inspelen. Een pass van Robert bereikte Max die zich ontdeed van zijn tegenstander, naar binnen sneed en de keeper met een hoog schot verraste, 0-1. Moerkapelle verhoogde de druk nog meer en kreeg een uitstekende kans, maar een knappe redding van Connor behoedde Zevenhoven in die fase voor een tegentreffer.

Door de speelwijze van Moerkapelle ontstond er wel ruimte in de verdediging van de tegenstander en Nick profiteerde daar volop van. Een lange bal van Stan werd door Nick op juiste wijze geschat en beheerst ingeschoten, 0-2. Voor de tegenstander het sein tot een alles of niets offensief, een verdediger werd er afgehaald en een extra spits werd ingebracht. Veel leverde het niet op, de verdediging van Zevenhoven stond goed en gaf geen krimp. In de laatste fase toonde Nick nog eenmaal zijn talent, als een echt slangenmens slalomde hij door de verdediging, omspeelde de keeper alsof hij er niet stond en zette de eindstand op de borden, 0-3.

De ontlading na afloop was groot en terecht, na alle tegenvallers viel het nu eindelijk op zijn plaats.

Komende zaterdag wacht de volgende wedstrijd tegen Bernardus. Om 11 uur wordt er afgetrapt op ons mooie complex aan de Stationsweg.

De schrijvende grensjager.