JO11-1 naar halve finale KNVB beker

De JO11-1 heeft gisteravond in een bloedstollende wedstrijd met 2-3 gewonnen van Westlandia JO11-6. Hierdoor hebben ze de halve finale van de KNVB beker behaald!

Te vergelijken met de bekersprookjes van VVSB, Jodan Boys en Lincoln City kunnen we het nog niet, maar de JO11-1 heeft gisteren op geweldige wijze de halve finale van het bekertoernooi bereikt.

In een spannend duel in het Westland werd er met 2-3 gewonnen van de JO11-6 van Westlandia. Na de winst in de bekerpoule en overwinningen op NSV’46 (1-9), Schoonhoven (7-0) en TAVV (3-3 wns) betekende dit alweer de 10e overwinning op rij in de beker. Normaliter ruim voldoende om de winst al binnen te hebben, maar onze JO11-1 zal daarvoor nog 2 wedstrijden moeten winnen.

Om 16:15 werd er vertrokken bij SVZ vandaan, helaas zat het verkeer tegen en gaf een enkel navigatiesysteem wat foutieve informatie. Gelukkig wilde Westlandia meedenken met ons en kon de aftrap uitgesteld worden tot 18:15, desondanks was de voorbereiding verre van ideaal en was de spanning in grote maten aanwezig bij de jongens en meid. Wel werden we gesteund door flink wat enthousiaste familieleden en vrienden!

Ondanks die spanning was het SVZ dat in het begin direct het beste van het spel had, het balletje ging goed rond en de grote Naaldwijkers konden er alleen maar naar kijken. Na een minuut of 6 hadden ze dan ook het nakijken toen de bal voor het doel terecht kwam, na een prima opbouw over velen schijven, en onze spits de verdiende 0-1 op het bord zette.
Hierna moest er wat gebeuren vanuit het Westlandia kamp, maar al snel bleek dat het een erg opportunistisch ploeg was. Welke graag van afstand schoot en de bal enkel lang naar voren kon trappen. Helaas leidde dit door de zenuwen wel voor wat onrust in de SVZ defensie en stonden we ineens met 2-1 achter.

Zoals wel vaker dit seizoen bleek ook dit weinig te doen met het vertrouwen van het team. Vanaf dit moment werd namelijk elke lange bal onderschept door de verdediging/keeper en hierna werd er weer rustig en zorgvuldig opgebouwd van achteruit. Zo’n opbouw werd uiteindelijk dan ook beloond met de 2-2!

Een aanval van 1x raken met prima doorbewegen ging eraan vooraf, waarna onze rechtshalf de bal weer panklaar voor de goal brengt en ja hoor daar staat onze spits, door een hele slimme loopactie, vrij om de 2-2 binnen te trappen. Een aanval waar veel op getraind is, gaaf!

Dit was dan ook de ruststand, in de rust nog wat puntjes op de i gezet en benadrukt dat als wij blijven voetballen dit geen enkel probleem beloofd te worden.

Zo geschiedde het ook in de tweede helft, de JO11-1 was heer en meester. Westlandia kwam niet dichterbij dan wat wanhoopspogingen vanaf de middenlijn. En zo bleek de 2-3, opnieuw een fantastische goal, deze keer van onze doorschuivende verdediger meer dan genoeg voor de overwinning.

Na afloop was de ontlading groot en werd al snel de vraag gesteld of we als team historie geschreven hadden door als eerste SVZ team de halve finale te halen. Hiervoor zal ik toch een keer de archieven in moeten duiken. Maar dat het een geweldige prestatie is, dat is een feit. Een prestatie die echt als team geleverd is en hopelijk een mooi vervolg zal gaan krijgen nog.

Uiteraard wordt zo’n mooi overwinning gevierd bij de McDonald’s, maar helaas was onze spits hier niet bij. Die moest naar het ziekenhuis om foto’s van zijn elleboog te laten maken… O4 sterkte!

Toppers, geniet na van deze wedstrijd. We hebben andermaal genoten van jullie.