Jeugdtoernooi gemeente Nieuwkoop

De zeven voetbalverenigingen uit de gemeente Nieuwkoop organiseren in het Paasweekend van 2017 een gemeente-breed jeugdvoetbaltoernooi. Niet alleen meten ze de onderlinge krachten, ook vieren ze het 10-jarig bestaan van de gemeente Nieuwkoop.

De toernooi-coördinatoren en een aantal bestuursleden van de zeven voetbalverenigingen uit de gemeente Nieuwkoop zijn begin van het seizoen ‘16-’17 bij elkaar gekomen om de mogelijkheden van een onderling jeugdtoernooi te onderzoeken. De reacties waren unaniem positief. Daarop werd besloten om alle jeugdteams, van de A tot en met de F, inclusief de meisjesteams, van alle voetbalclubs uit de gemeente Nieuwkoop onderling tegen elkaar te laten voetballen. Alle zeven voetbalclubs (Altior, Nicolaas Boys, NSV’46, SV Nieuwkoop, SV Zevenhoven, TAVV en VV Sportief) doen hier aan mee. Op zes van de zeven locaties wordt gevoetbald.

Het evenement vindt plaats in het Paasweekend van 15-17 april 2017. Zes van de zeven verenigingen organiseren een toernooi voor minstens één leeftijdscategorie.

De verdeling van de leeftijdsgroepen is als volgt:

• NSV’46 – JO19
  • Nicolaas Boys – JO17
  • TAVV – JO15
  • Altior – JO13
  • SV Nieuwkoop – JO11, JO9
  • SV Zevenhoven – MO13 t/m MO19

Op zaterdag 15 april wordt er bij NSV’46, Nicolaas Boys, TAVV, SV Nieuwkoop en SV Zevenhoven gevoetbald om de prijzen. Op maandag 17 april wordt, als laatste, bij Altior het JO13 toernooi gespeeld. De winnaar van iedere afzonderlijke jeugdcategorie is dan bekend. Na afloop van het toernooi bij Altior wordt ook de overall clubwinnaar van het ‘Jeugdtoernooi gemeente Nieuwkoop’ bekend gemaakt.

De prijsuitreiking van de overall clubwinnaar vindt plaats bij Altior in Langeraar, op tweede Paasdag, maandag 17 april. Wethouder Guus Elkhuizen zal de prijsuitreiking voor zijn rekening nemen.

De aanvangstijden van de toernooien op 15 en 17 april en het tijdstip van de overall prijsuitreiking op 17 april worden later bekend gemaakt.