Gomp en Roy winnen derde editie dartstoernooi

Het jaarlijkse dartstoernooi van SV Zevenhoven bestond dit jaar uit twee delen; het jeugdtoernooi op donderdag en het seniorentoernooi op vrijdag.
Met 7 koppels ging het toernooi donderdag van start. Er werd, net als bij het seniorentoernooi, best of 3 gegooid. Ieder koppel speelde één wedstrijd tegen elkaar en dit leverde, ondanks het soms grote leeftijdsverschil, vaak spannende wedstrijden op. Uiteindelijk werden de broers Lukas & Stijn de Boer derde, Robert Mooren & Esmee van Vliet tweede en Nick Mooren & Stan Brouwer pakten de eerste plaats. De foto’s van het toernooi zijn hier te bekijken.

Vrijdag was het de beurt aan de senioren. Dat iedereen thuis geoefend had bleek wel uit het feit dat de groepsfase historisch vroeg afgelopen was. In de knock-out fase werd er al snel afgerekend met de finalisten van 2015 (Niels van Leeuwen & Michael Touw en Pino & Roy van Lith) en ook titelhouder Richard Stokman, die aantrad met Ruud Bos in plaats van zijn maat Jesse, kwam de eerste ronde niet door.

Hierna volgde een zinderende kwartfinale waarin best of 5 legs gegooid werd. Dit leverde spannende wedstrijden op met op sommige borden finalewaardige scores. Uiteindelijk wonnen Tim & Rick met 3-2 van Guzman & Alex, Robert & Sam met 3-2 van Speenbiek & Remco, Nees & Dirk met 3-2 van Wilco & Erwin en Gomp & Roy met 3-1 van Jordy & Danilo.
De uitslagen in de halve finale lagen een stuk verder uit elkaar. Zowel Tim & Rick als Gomp & Roy wonnen deze met 3-0 waardoor deze koppels elkaar in de finale troffen.
Na een finale waarin best of 7 gedart werd trokken Gomp & Roy aan het langste eind en wonnen de wedstrijd met 4-1.

Tot volgend jaar!