Geslaagd bezoek AZ – Excelsior

Gisteren was het dan eindelijk zo ver, de busreis naar Alkmaar met als doel het bezoeken van de wedstrijd tussen AZ en Excelsior. Na promotie op de site, via Facebook en de leiders waren de kaarten al snel vergeven! Zo gebeurde het dat een bus vol met 50 SVZ’ers de wedstrijd gingen bezoeken.

Na een gezellige busreis, waarbij het jeugdbestuur voor een hapje en drankje gezorgd had, werd al vrij snel het stadion gespot. Het geluk wilde dat we zo ongeveer voor de deur afgezet konden worden. Nog even snel een groepsfoto maken en daarna snel het stadion in voor de wedstrijd.

Een wedstrijd met een stormachtig begin, want voor onze neus werden al binnen 10 minuten twee penalty’s gegeven aan Excelsior. Allebei raak en 0-2 dus. Hierna bleef het een boeiende wedstrijd waarin een hoop gebeurde, maar gescoord werd er niet meer. Dat mocht de pret niet drukken bij onze leden, het plezier straalde van de gezichten.

Voor een aantal was het namelijk, na het bezoek aan Sparta – PEC, pas het tweede bezoek aan zo’n ‘echt’ voetbalstadion. Anderen gingen zelfs voor het eerst mee.
Na de terugreis, waar de middag nog even nabesproken werd, zat het andermaal geslaagde uitje er alweer op.

Via deze weg willen we graag de Club van 100 bedanken voor de sponsoring van de bus, Erik Luijben voor het contacten met AZ en alle vrijwilligers die op wat voor manier dan ook een steentje bijgedragen hebben aan deze dag.

Rest mij alleen nog te melden dat het er wel heel gaaf uitzag om alle jeugdleden in de nieuwe clubpakken te zien rondlopen. Hierdoor was onze groep ook bijna niet te missen tijdens de samenvatting van Studio Sport en op de foto bij het wedstrijdverslag van VI!