Derby Zevenhoven JO19-1 – Nicolaas Boys JO19-1 eindigt onbeslist

De topper in de bekercompetitie groep3-08 tussen Zevenhoven JO19-1 – Nic. Boys JO19-1 is in 2-2 geëindigd. De toeschouwers zagen de gasten de score openen in de derby. Pas in de 2e helft wist Zevenhoven, tot ontzetting van Nic. Boys, op gelijke hoogte te komen. Het was een boeiende wedstrijd.
Dit zijn zo van die wedstrijden dat de begeleiding het voordeel heeft, dat je de spelers niet op scherp hoeft te zetten. Om 11 uur werd afgetrapt onder een stralend zonnetje.
Na wat aftasten in de eerste minuten nam Zevenhoven de wedstrijd in handen. Via goede combinaties werd de aanval gezocht. Er ontstonden een aantal kansen, maar een doelpunt leverde het nog niet op. Nic. Boys kon in het begin niet veel meer dan uitverdedigen met lange ballen in de hoop dat die een keer goed zou vallen en volgens de voetbalwet gebeurde dit natuurlijk ook. Een lange bal werd door onze verdediging verkeerd ingeschat en daar maakten ze prima gebruik van en zo werd het een ietwat tegen de verhouding, in 0-1.
Deze stand veranderde niets aan het spelbeeld, Zevenhoven bleef de aanval zoeken met goed combinatiespel. Niels kreeg een heel mooie kans maar helaas voor Zevenhoven ging de bal er niet in. Zodoende bleef de ruststand 0-1.
Na rust zocht Nic. Boys nog nadrukkelijker de aanval via een lange bal. De backs van Zevenhoven hadden veel moeite met de snelle vleugelspelers van de tegenstander. In deze fase sleepte Connor met een aantal goede reddingen Zevenhoven er doorheen, maar 1 keer moest ook hij buigen. Bij een voorzet van links uit de 2e lijn sloop een aanvaller slim uit de rug van de Zevenhoven verdediging en 1 op 1 met de keeper was het raak, 0-2.
De mannen wilden het nog niet overgeven en rechten de rug. Meer en meer kwam Zevenhoven voor het doel van Nic. Boys en in een scrimmage beroerde een verdediger de bal met de hand terwijl hij op de grond lag. De, overigens uitstekend leidende, arbiter kon niets anders doen dan de bal op de stip leggen. Een dergelijke buitenkans laat Merijn niet voorbij gaan, 1-2.
Voor Zevenhoven het sein er nog een schepje bovenop te doen. Max was ongrijpbaar en kwam geregeld goed door over links, een treffer kon niet uitblijven. Het was Merijn die een solo vanaf links bekroonde met de verdiende gelijkmaker. De onrust sloop in de ploeg van Nic Boys, de 3-2 hing in de lucht. Over rechts, na een goede combinatie en een voorzet van Robin, die attent door Nick werd binnengelopen, 3-2! Tot verbijstering van heel Zevenhoven werd het doelpunt echter afgekeurd wegens buitenspel.
In de slotfase kregen bij de ploegen nog enkele kansen, maar daar bleef het bij.
Een prima wedstrijd, mannen, ook voor de toeschouwers zat hij vol spanning.
Volgende week spelen we de volgende groepswedstrijd voor de beker uit tegen RCL JO19-2, aanvang 13.45 uur, in Leiderdorp

Groet van de schrijvende grensjager.