Altior wint gemeentetoernooi 2018

In het Paasweekend organiseerden de voetbalverenigingen van Nieuwkoop een gezamenlijk toernooi voor alle jeugdteams in de gemeente. Vorig jaar werd dit toernooi voor het eerst georganiseerd, ter ere van het 10-jarig bestaan van de gemeente Nieuwkoop, en kreeg afgelopen week een vervolg.

Maar liefst zeven voetbalverenigingen in de gemeente stuurden hun jeugdige spelers het veld op om deel te nemen aan het jeugdvoetbaltoernooi van de gemeente. Nicolaas Boys, TAVV, Nieuwkoop, Zevenhoven, Altior, Sportief en NSV’46 organiseerden elk een jeugdtoernooi voor een bepaalde leeftijdscategorie.

De vraag was: welke club heeft op dit moment de beste jeugdteams?

Er werd op zaterdag 31 maart en maandag 2 april gespeeld. In het Paasweekend deden er in totaal 1330 kinderen mee en werden er 750 medailles en 100 bekers uitgereikt. Vele vrijwilligers hebben hun steentje bijgedragen door te fluiten, te begeleiden, limonade te schenken of een (extra) kantinedienst te draaien.

Om een volledig toernooi te kunnen draaien, werden er bij sommige toernooien clubs van buiten de gemeente Nieuwkoop uitgenodigd om mee te doen. In andere gevallen werd het toernooi met een bestaand toernooi gecombineerd, zoals het John van Capel-toernooi bij NSV’46 en het Jens Toornstra-toernooi bij TAVV. Jens Toornstra, zelf spelend bij Feyenoord, was een deel van de dag zelf aanwezig bij het jongenstoernooi om het talent van Nieuwkoop te kunnen aanschouwen.

Er waren veel teams (63 in totaal!) op zaterdag 31 maart aan het voetballen bij S.V. Nieuwkoop. Het meidentoernooi bij Altior in Langeraar was erg gezellig. Bijzonder in Langeraar was het het penaltyschieten met een snelheidsmeter op het ‘Schiphol-veldje”. Ian Roy Desamero van Oosterheem won de Penaltybokaal bij het TAVV JO13-toernooi.

De stand na de eerste vier toernooien op zaterdag was ongekend spannend en daarom zou maandag 2 april definitief uitsluitsel moeten brengen. In de puntentelling voor de prijzen deden alleen de clubs uit de gemeente Nieuwkoop mee. De clubs die na zaterdag nog kans maakten op de hoofdprijs waren Nieuwkoop, Altior en Nicolaas Boys. Uiteindelijk ging Altior er met de prijs vandoor.

Wethouder Guus Elkhuizen roemde de clubs voor hun inzet voor dit grote toernooi en reikte daarna de hoofdprijs uit aan Altior.